„Nem túl korai az időpont?”

Folytatjuk sorozatunkat, mivel nagyon sokan megtisztelnek minket, és elküldik a saját (hát valljuk meg, nem túl pozitív) történeteiket. Igazság szerint szinte mindegyik történetnek ugyanaz a lényege, hogy rossz az egészségügy, rossz a rendszer. Most megosztjuk Önnel az egyik olyan történetet, amely talán a legjobban tükrözik a jelenlegi állapotokat:

Nem sürgős műtét

Egyik olvasónk megírta nekünk, hogy régebb óta fáj a könyöke. Korábban volt már vele vizsgálaton, és ott az állapították meg, hogy nem sürgős, de valószínűleg meg kell majd műtenie. Mivel nem volt szükség azonnali beavatkozásra, és olvasónknak sem fájt annyira, ezért egy darabig nem is foglalkozott vele. Majd hirtelen egy kollégája észrevette, hogy valami nem stimmel a kezével, mert kiejtette belőle a kést ebédnél. Miután elmesélte a történetet, a kolléga azonnal javasolt neki egy tuti dokit, aki tud neki segíteni, hogy megússza a műtétet, de jobb legyen a keze. Egy ilyen ajánlatra ki mondana nemet?

És eljött az idő…

A netes regisztráció után olvasónk elment a kórházba. 14.00-ra volt időpontja gondolta (naívan), hogy egy 2 óra alatt csak végez, és így el tud menni a gyermekéért az iskolába. Azért. hogy minél hamarabb végezzen már 13.10-kor az épületben volt, hogy bejelentkezzen, amelyet sikerült is abszolválnia 13.49-re. (Az időpontok azért ilyen pontosak, mert olvasónk mindenképpen meg akarta osztani másokkal az élményeit, és persze a kíváncsiság is vezérelte).

És elkezdett várni, hogy az időpontja csak ér valamit. Optimistán, lelkesen. Elég sokáig tartott a pozitív hozzáállása, hiszen csak 17.38-kor kérdezte meg a nővért, aki hívta be a betegeket, hogy: Elnézést az én nevem szerepel bent Önöknél a listán? A válasz ennyi volt: „Igen, ismerős a név, mintha láttam volna”, és ezzel a hölgy vissza is ment.

18.34-ig kellett várni a nagy pillanatra, amikor is olvasónk megláthatta a rendelőt belülről, és nem kint a váróból. A vizsgálat és a korábbi leletek áttekintése természetesen nem tartott többet 10 percnél. Az utolsó 4-5 mondat az igazán érdekes a történetben.

Az orvos megállapította, hogy igen nincs jó állapotban az ügyfél könyöke, és meg kell műteni. „Hát, ha műteni kell, akkor legyen így”- válaszolta olvasónk. Rendben, akkor előjegyezzük műtétre, és nekiálltak időpontot keresni. Majd megkérdezi az orvos:

„Korán reggel olyan 6 óra körül kéne érkezni, nem lesz korai az időpont?”

„Nem doktor úr, de mégis melyik napon?’

„Ahogy nézem 2019. március 19-én… van valami programja akkor?”

„Igyekszem megoldani, hogy ne legyen..”- válaszolta olvasónk és szomorkásan kiballagott a rendelőből. Úgy látszik a korai időpont mindenkinek mást jelent. 🙁

Összegezve tehát a történetet a 14.00-s időpont helyett 18.34-kor jutott be, természetesen a gyermekéért riasztani kellett a nagymamát, hogy elmenjen érte. Az elkerülhető műtétből, nem lett elkerülhető. Az időpontra pedig „mindössze” 4 hónapot kell várni. Sajnos ez ma a magyar egészségügy, de szerencsére van más megoldás. A nincsboritek.hu csapata, tud segíteni Önnek, hogy ne kerüljön ilyen helyzetbe. Keressen fel minket! Legjobb tudásunk szerint fogjuk támogatni Önt abban, hogy az egészségügyi ellátása olyan legyen, amelyet megérdemel.